mucize: hindistan cevizi

Bir süredir gözüme raflarda, internette, dergilerde Hindistan cevizi yağı çarpıyor. Belki de bir kere yer etti içime, gerisi algıda seçicilikten ibaret oldu. Bir türlü kısmet olmadı almak. Bir kaç gün öncesinde Watsons'da alışveriş yaparken, yine gözüme çarpınca, dayanamadım aldım. Akşamında uzunca bir araştırma yaptım. Ve direk uygulamalara başladım...
 
 
 

İlk olarak yüz bakımında çok faydaları olduğunu öğrendim. Tüm deneyimlerimi sırayla paylaşacağım.
Özellikle, makyaj temizliğinde sihirli bir yağ olduğu bilgisi bir çok internet sitesinde var. İlk uyguladığımda bunu gerçekten hissettim. Ben waterproof maskara kullanıyorum ve göz makyajı temizlemek hep benim için sıkıntılıdır. Hindistan cevizi yağından fındık kadar pamuğun üzerine alıyorsunuz, cildinizi ve gözlerinizi bu pamukla temizliyorsunuz. Yağ resmen yüzündeki makyajı emiyor. Tüm makyajınızı temizledikten sonra cildinizde kremsi bir dokusu kalıyor. Onu da yıkamıyoruz, bırakıyoruz, cildimiz emiyor. Benim cildim genellikle kuru olduğu için hemen emdi. Ama yağlı bir cilde sahipseniz, bu konuyu bir araştırıp, öyle kullanmanızı öneririm.
Bir de genel rutininizin "arasında" bunu yapmanızı öneririm. Ben haftada 3 gün kullandım Hindistan cevizi yağını tüm yüzümde. Diğer günler yüz yıkama jeli ile Braun Yüz Fırçası'nı halen kullanmaya devam ediyorum. Her gün "yağ" kullanımı cildimizi yağlandırabilir diye biraz temkinli gitmekte fayda var.
Makyaj temizleme seansı ardından ben her gece yatmadan önce göz altıma da Hindistan cevizi yağı sürüyorum. Göz altında da torbalara iyi geldiği yazıyor. Henüz bunun faydasını söylemem için çok erken ama sürdükten sonra göz altındaki hissim gerçekten güzel.
Sıra geldi peeling kullanımına...

Hepimizin bildiği gibi haftada bir peeling uygulaması cildinizin nefes almasını sağlıyor. Ben en son Madame Coco'dan aldığım vücut peelingini kullanıyordum. Hindistan Cevizi yağının bu etkisini duyunca, denemeden olmazdı. Peeling için Hindistan cevizi yağını şeker ile karıştırıyoruz. Ben bunlara bir de kahve ekledim. Misal, 2 yemek kaşığı yağa, 1 yemek kaşığı şeker ve 1 çay kaşığı da kahve karıştırabilirsiniz. Duş sırasında bunu tüm vücudunuza uygulayın. Benim hissettiğim, tenimde tam olarak bir ipek dokusu oldu. Yine tekrarlıyorum, ben kuru bir cilde sahibim. Dolayısıyla, bana iyi gelmiş olması bundan kaynaklanıyor olabilir diye düşünüyorum. Yağlı bir cilde sahipseniz eğer, biz uzmana danışmanız gerekebilir.  

Hindistan cevizi yağının bir diğer mucize dokunuşları da saçlarda oluyor. Ben bal ile Hindistan cevizini karıştırıp, duş sırasında maske yaptım. Maskenin hazırlanışı şöyle;

Hindistan cevizi ile balı karıştırıp bir tencerede ısıtın. Isındıkça sıvılaşan maskeyi, ben ortalama 5-10 dakika karıştırarak ısıttım. Bu işlem ardından maskeyi bir kaseye alıp, soğumasını bekleyin.

Soğuduktan sonra maskeyi kuru saçımıza uyguluyoruz. Masaj yaparak, iyice yediriyoruz. 15-20 dakika arasında saçımızda bekletiyoruz. Ardından saçımızı duruluyoruz.

Bu uygulamayı haftada 1 yapabiliyoruz. Ben henüz 1 kez yaptım, saçımda da yine aynı ipeksi dokunuşu hissettim. Maskeyi yaptıktan sonra saçınıza 2 şampuan yapmanızı tavsiye ederim :)


Önümüzdeki günlerde diğer bakımların sonuçlarına göre değerlendirmelerimi de yazacağım. Daha aklımıza bile gelemeyecek o kadar çok faydası var ki Hindistan cevizi yağının...

Eğer, bunlardan birini uygularsanız, sizlerin de deneyimlerini okumak isterim. Yorum yapabilir ya da mail atabilirsiniz. :)
Peki bu yağı nerede bulabilirim, diye sorarsanız...
Ben Watsons'tan aldım. Hep de satılıyormuş, sizler için öğrendim.
Fiyatı da 47 TL civarında idi.
Ayrıca Gratis de varmış.
Sevgiler

Hiç yorum yok:

Bunlar da ilginizi çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...