mutluluk



"Mutsuzluk dediğimiz şey, belki de mutlu olduğumuzun farkına varamamaktır."

Bu sözü okuduğum günden beri, kafam karışık.

Bazen kendimi dünyanın en mutlu insanı hissediyorken, bir an geliyor; en mutsuzu oluveriyorum. Hızlı duygu değişimlerini eskisi kadar çok yaşamasam da 32 yıllık köklü alışkanlıkları değiştirmek o kadar da kolay olmuyor.




Bu sözün kafamı çok kurcalamasının sebebi de tam olarak bu yaşadığım anlık yüksek duygu değişimleri. Hayatın içerisinde, hele ki İstanbul gibi bir şehirde yaşıyorsanız elinizdekileri, hayatınızdakileri bazen göremeyebiliyorsunuz. Farkında olmuyorsunuz.
 
Bu "farkında olmak" gerçekten çok güzel bir tanımlama.

Şimdi, günlük yazar gibi hayata dair mutluluk sebeplerimi yazıyorum buraya. Aklıma ne gelirse, bir çırpıda. Bunları sık sık açıp, okumayı hedefliyorum.
 
Siz de yapın. Elimizdekileri bir görelim. O zaman o yüksek duygu değişimlerini yaşamayız, hatta mutsuz olmayı bile kendimize hak görmeyiz belki, ne dersiniz?

- Sağlığım çok yerinde!
- Ailemin sağlığı çok yerinde ve büyük bir kısmı hayattalar!
- Kendime ait, başımı sokabildiğim, huzur bulduğum bir evim var!
- Karnımı doyurmak gibi bir endişe hayatım boyunca hiç yaşamadım!
- Güzel okullarda okudum, güzel bir sosyal çevrede büyüdüm!
- Gençliğimden bu yana "kötü arkadaş" tanımına girecek hiçbir -tanıdığım dahi- kimsem olmadı!
- Kötü alışkanlıklarım, benim ya da annemin babamın yüzünü öne eğdireceğim hiçbir hareketim olmadı!
- Yaklaşık 6 senedir tamamen kendi ayaklarımın üzerindeyim. Hiç kimseye muhtaç olmadım.
- Sağlık sigortam var. ( Bu, kıymetli bir sebep benim için )
- Beni hayata bağlayan hayallerim, hedeflerim var.
- Parayı sadece dilediğim gibi yaşamak için bir araç olarak görüyorum. Onun dışında bir kıymeti yok benim için.
- Rakı içmek için her zaman hazır dostlarım ve sofralarımız var. Bahanemiz de çok!
- Kendime bir defter aldığımda bile çok mutlu olabiliyorum.
- Hala kırtasiyede saatler geçirebiliyorum.
- Bugüne dek sevmediğim işi yaptığım 1 günüm bile olmadı.
- Güzel bir dergicilik geçmişim, kendimle gurur duyduğum başarılı işlerim var.
- İnsanların bana sık sık ihtiyaç duymasını, fikir almasını çok seviyorum.
- Hayatımda "dostum" dediğim kimseden kazık yemedim, attığını düşünen varsa, tahmin ettiği kadar yakın değilmiş bana demek ki.
- Bugün her şeyim sıfırlansa, yarın yeniden başlayacak kadar kendimi seviyorum.
- Kendime ait bir işim, yarattığım bir markam var. Hatta birkaç tane.
- Sevdiğim işi-işleri yapıyorum.
- Hatta sevdiğim ne varsa yapıyorum.
- Sevdiğim işimi çok sevdiğim bir kadınla yapıyorum.
- Bilinç ve farkındalık seviyem çoğunluğun üzerinde.
- Humanistliğimi biraz kaybetmiş olsam da, insanları seviyorum.
- Başım sıkıştığında arayabileceğim en az 5 dostum var.
- Hayatta her ne yaparsam yapayım arkamda duracak koca yürekli bir annem var!
- Hayattan ne istediğimi büyük ölçüde biliyorum.
- 32 yaşındayım ve bugüne çok güzel anılarla geldim.
- Çok sevdiğim, çok kıymetlim anneannemi kaybettim. Ama o çok özel biri idi. Ve ben hala onun torunuyum.
- Çok güzel bir ailem var.
- Kendimce büyük, insanlık için küçük hayallerim var ve onlara her geçen gün daha çok yaklaşıyorum.
- Çok sevenim var, biliyorum. Hatta eminim.
- Çok güzel insanlar tanıdım. Hepsi halen hayatımda değiller ama iyi ki gelip, geçtiler.
- Kimseyi tanıdığıma pişman olmadım bu hayatta.
- Hayata dair hiçbir pişmanlığım da yok.
- Başıma gelen en kötü olayın bile benim faydama olduğunun bilincindeyim.
- Canımın istediğini yiyip, kilo almama gibi büyük bir şansa sahibim.
- Aynaya baktığımda gördüğüm çocuğu, genç kızı, kadını hep çok sevdim!
- Canımın istediği yere, canımın istediği zaman gidebilecek özgürlüğüm var.
 
 
Şimdilik aklıma gelenler bu kadar. Çünkü kuralımız "bir çırpıda yazmak". Oturup düşünsem bu liste sayfalarca sürebilir.
 
Şimdi yazdıklarımı tekrar okuyorum...
 
Okudum...
 
Mutsuz olmak için sebeplerimi yazsam, bir çırpıda aklıma bu kadarı gelmez. Kiminin gelebilir... Daha güzel bir vücudu olmadığı için, istediği çantayı, arabayı, evi alamadığı için, sevdiği adamla birlikte olamadığı için... ve bunun gibi bir çok sebep için mutsuz olanlar tabii ki olabilir.
 
Ama sanırım burada devreye "bardağın dolu tarafından bakmak" giriyor. Ben bunu tercih ediyorum.
 
Siz de kendinize bir liste oluşturun ve mutsuz anlarınızda ulaşabileceğiniz bir yerde saklayın. O anlarda okuyun. Gerçekten iyi gelecek...
 
Sevgiyle kalın.

2 yorum:

Unknown dedi ki...

öncelikle sizin adınıza çok sevindim. Ne Mutlu birçok şeyiniz var arada sırada mutsuz olduğunuzda unutmayın bu yazınızı. Bana gelince ise bu saatte bunu okudum buna da şükür desem de öncelikle hiç bir zaman ailem olmadı, işim Yok, aşkım yıllardır yok, 1-2 motive eden dostdan başka, çıkarılmazsam bir süre dAha başımı sokacak evim var bir de bir kaç gün daha idare edecek yemek için param var bu gibi zamanları hayatım da çok yaşadım bildiğim tek bir gerçek var insanın ailesi eğer onu sevmez ve secmezse o kişiyi hayat da kimse sevmiyor ve seçmiyor! Bu Arada Allah nasip ederde yarın bir iş bulursam çok şükür hayatımda sizin bir çok şeyim yokken bile ayağa kalkabilirim. Yazmak istediğim için umarım yanlış anlamazsınız

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.

Bunlar da ilginizi çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...