yersiz elestiri


 
Magazini izlemeyi, takip etmeyi pek sevmiyorum. Hele ki "Kürk Mantolu Madonna" gafından sonra bazen sabahları baktığım o programı da açmama kararı aldım artık.
 
Geçen sabah kanallar arasında gezerken, adını hatırlamadığım bir kanalda, yüzlerine hiç aşina olmadığım insanlar Altın Kelebek gecesi ile ilgili yorumlar yapıyordu. Geceyi izleyemediğim için merak ettim, kumandayı elimden bıraktım.




Programda o sırada İrem Derici hakkında konuşuluyordu. Bir adam İrem Derici'nin kıyafetini eleştirirken, üstelik kayın pederi oradayken... diye bir cümle kurunca yeni uyanmanın da vermiş olduğu antipatik bir tavırla izlemeye devam ettim.
 
Yok efendim o mayo hiç yakışmış mı? Sevgilisi de oradaymış, üstelik kayın pederi Selami Şahin de onu izliyormuş da, ayıpmış da. Yakışmış mı hiç?
 
Falan, filan. Gereksiz cümleler. Maksat, eleştirmek olsun.
 
Magazini işte bu yüzden hiç sevmiyorum. Konular gereksiz, asıl konuşulması gereken hiçbir şey konuşulmuyor. Değerler yanlış aktarılıyor. Ekranda program yapıyor olmanın da bir adabı olmalı diye düşünüyorum.
 
Programda adını bilmediğim ve daha önce hiç görmediğim bir kadın dayanamayarak araya girdi o sırada ve gereken cevapları verdi çok şükür ki.
 
İrem Derici, samimi duruşuna ve doğallığına bayıldığım bir kadın!
 
Sırf hırsımdan yazıyorum bu yazıyı sanırım ya da kadınlar konusunda bu aralar fazla hassasım. Uğraşmayın, bulaşmayın gereksiz öğretilerinizle.  
 
Tabii ki açtım ve o geceki tüm performansını izledim. Evet sahneye bir "mayo" ile çıkmış. Ki bunu ilk kez görmüyoruz. Dünyada da ülkemizde de sahne kostümü olarak mayo artık çok kullanılıyor ve bence sahneye çok yakışıyor.
 
Bu 1.
 
Dans performansı ciddi bir emeğin eseri olmuş. Dansçılarla senkronu, işini ciddiye alışı, duruşu muhteşemdi!
 
Bu 2.
 
İrem Derici bir ses yarışmasında elenerek, geldiği yere bakınca takdiri sonuna kadar hak eden bir kadın. Bunu görmek için sevmek şart değil.
 
Bu 3.
 
İrem Derici, Selami Şahin'in oğlu ile birlikte, evli değil. Dolayısıyla Selami Şahin zaten kendisinin kayın pederi değil. Olsa da o kısmı zaten bizi hiç ilgilendirmez. Ayrıca hiç sanmıyorum ki Selami Şahin gibi hayatını sahnede geçirmiş bir adam, bu düşüncede olacak kadar senin gibi vizyonsuz olsun.
 
Bu 3.
 
Bir erkek işini yaparken, sanatını sergilerken kısıtlamaları yok da bu sınırlamalar, kısıtlamalar hep neden kadınlara getiriliyor? Neden bir erkek dansçı ya da sanatçı sahneye üzeri çıplak çıktığında sorun değil de, kadının bacaklarını görünce ayaklanıyor millet? Vücutsa o da vücut. İşte hep buralardan geldik, bu günlere ya neyse. 
 
Bu da 4 olsun.

 
 
Sahnedeki şov başlamadan önce ödül alan şarkıları seslendirmesi, sahneye çıkışı, şarkıları, kostümü, dansı, performansı, duruşu...  Her şeyiyle mükemmel olmuş İrem Derici.
 
Performansı sırasındaki Lider ve Selami Şahin görüntülerine de bakarsınız, gözlerindeki gururu görebilirsiniz zaten.
 
Ben ülkemde bu görüntülerden mutlu olan bir izleyiciyim!
 
Emeği geçen herkesin ellerine sağlık.
 
Yıkmayı o kadar benimsedik ki, yapıcı olmak neydi, unuttuk toplumca.
 
Hayata dair çok inandığım bir söz vardır.
 
Yersiz eleştiri, gizli hayranlıktır.
 
 
Konuşuldukça daha da büyür başarılar.
 
Sevgiyle kalın. 

Hiç yorum yok:

Bunlar da ilginizi çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...