5+5 | Aralık

 
Bundan sonra her ay gerçekleştirmeyi planladığım 5+5 hedefim var. Bu şekilde bir giriş çok esrarengiz oldu biliyorum:)
 
Aslında konu basit ve keyifli. Her ayın ilk haftası seçeceğim 5 kitap ve filmi o ay içinde okumuş ve izlemiş olmayı hedefliyorum. Aylık 5 kitap aslında normal akışımda bana fazla. Ama kitaplar çok kalın ve zorlu olmadığından hedefi değiştirmek istemedim. Eğer ağır bir kitap seçimim olursa her hangi bir ayda o zaman kitap sayımızı 4'e çekeriz. Şimdiden uyarıyım da sonra kaytarmış sayılmayayım.
 
Haydi bu ay ki seçimlerime bir göz atın...
 
 


 
FİLMLER
 
 
FRIDA
 
Frida, popüler kültür kapsamında tişörtlere, kupalara filan maskot olsa da, aslında çok acıklı bir hikayesi ve çok kıymetli bir sanatı olduğunu biliyorum. Orada, burada okuduğum yazılar sayesinde de başından geçen tüm hikayeye hakimim. Ayrıca ortağım Gülşen'i tanıdığım ilk günden beri ona olan hayranlığını dinlerim, yaşadıklarını da genelde ondan bilirim. Artık hayat hikayesini izlemenin vaktidir. İlk seçimim, Frida.
 
 
LEON - SEVGİNİN GÜCÜ
 
Leon, Radyo-Televizyon ve Sinema bölümü öğrencilerinin izlemeden mezun olamayacağı kült filmlerdendir. Bir şeyi görev ya da ödev alarak yaptığım zaman asla keyif almadığımdan bu filmi tam anlayamadığımı düşünüyorum. Şimdi, tam bu zamanda yeniden izlemek, yeniden anlamak istediklerimden... Natalie Portman'ın bu filmdeki oyunculuğuna olan hayranlığım, aklımda kalan tek şey.
 
 
UMUDUNU KAYBETME
 
Bu filme çok kez denk gelip tam olarak izleyememiş olmak, utanç sebebim! Bu ay bu işi de çözüyorum. Büyük bir sevgi ve mücadele öyküsünü izlemenin vakti yok aslında. Her daim izlenir, iyi gelir. Hele ki Will Smith oynuyorsa. Üstelik bu filmde Will Smith'in oğlunu canlandıran Jaden, Smith'in gerçek oğlu idi!
 
 
FABRİKA KIZI - FACTORY GIRL
 
Edie Sedwick, 1960'lı yılların moda ikonlarından. Bana göre en güzel kadını! Muhtemelen bu film bana keşke yolu Andy Warhol ile kesişmeseydi dedirtecek! Bu filmde Edie'nin gerçek yaşam öyküsü konu alınıyor. Aslında Marilyn Monroe'nun hayatının konu aldığı kitapları okuyup, filmleri izledikten sonra o kadar etkilenmiştim ki bir süre dramatik hikayeler bile duymak istememiştim! Ama yine de aklımda kalan filmlerden biri oldu, izlemeden geçemeyeceğim...
 
 
KAPTAN FANTASTİK - CAPTAIN FANTASTIC
 
Bu filmi çok sevdiğim bir arkadaşım mutlaka izle dediği ve konusu anlattığı anda çok ilgimi çektiği için hemen listeye aldım. Konusu şöyle;
 
"Ben Cash, ABD’nin Kuzeybatı Pasifik ormanlarında, 6 çocuğu ile beraber bir kabinde medeniyetten izole bir hayat yaşamaktadır. Bu izole ortamda ebeveynlik, kendi doğrularını yaratmıştır ve çocuklar moderniteye karşı bir bağışıklık kazanamamışlardır. Ben, kendini çocuklarını büyük bir titizlikle hem fiziksel hem de entelektüel olarak yetiştirmeye adamıştır. Fakat karısı Leslie’nin ölümü ormandaki "düzeni" de sarsar. Zira çocuklar annelerinin cenazesine katılmak için şehre ve medeniyete dönmek isterler. Ev eğitimi ile yetiştirdiği çocuklarının hem annesi hem babası olan Ben için bundan sonrası ormandaki hayattan daha zor olacaktır..." *
 
* beyazperde.com dan alıntıdır.

Seçtiğim filmler bu kadar. Umarım sizin de ilginizi çekerler. Sizden de öneriler gelirse, ne mutlu bana :)
Şimdi sıra kitaplarım da...
Bu kitapların hepsini edindim. Başucumda yerlerini aldılar bile.
 
 
Ayağımdaki sorun nedeni ile katılamadığım Kansersiz Yaşam Derneği'nin Alışveriş Şenliği'nde olabilseydim, bu kitap şuanda elimde imzalı olacaktı. Neyse, yine de ulaşmış olduğum için bile çok mutluyum. Bu kitabı ve Durek'i Ayşe Tolga sayesinde gördüm.
Durek, Los Angeles kökenli bir ruhani rehber ve üstün yetenekli bir şifacı. Kitabında ise Türkiye halkını etkileyen bireysel-toplumsal sorunları ve yanlış düşünme biçimlerimizin kökenini şamanik bilgilerle açıklıyor. Kitapta bireysel şifa egzersizleri, şamanik tılsımlar, temel öğretiler ve spiritüel kapsamda tanımlamalara yer veriliyor.
 
 
Uzun zamandır aklımda olan kitaplardan biri; Sapiens.
Homo Sapiens neden ekolojik bir seri katile dönüştü?
diye soruyor. Kitabı ilk elime aldığımda ilgimi çeken ilk buydu. Nasıl dönüştük gerçekten?
İkinci ilgimi çeken soru ise şu;
Kadınlar üstün sosyal becerilere sahipken, neden çoğu toplumda erkek egemen?
Bunun cevabını hep merak ettim.
Hep birlikte öğreneceğiz.
 
 
Bu kitap ile ilgili yazabileceğim pek bir şeyim yok. Fazla iddialı geldiği için rafta görüp de aldım. İçinde bir de zihin programlara cd'si var. Bir çeşit meditasyon tadında bir cd, 31 dakikalık. Dinledim, ilgimi çekmedi desem yalan olur. 7 gün uygulanması gereken bir kitap. Sadece bu 7 günün kapsamında oluşuyor, kitap. Eğer, almanıza değer ise, konu olarak bile işliyor olurum. Meraklanmayın :)
 
 
Elime alıp, sıkıntılı bir dönemimde bir daha geri dönemediğim bir kitap. Yaklaşık 3-4 aydır başucumdaki çekmecemde sıra bekliyor. İçerisinde hikayeler ve Osho'nun yorumlamaları var. Çok da keyifli. Okuyamama sebebim, kitaptan kaynaklı değildi. Öyle olsa bir daha elime almıyorum zaten. :)
Tamamen benim ruhsal durumum ile ilgili idi. O dönem hangi kitaba başlasam olmadı. Sonra geçti, gitti. O yüzden şimdi sıraya girdiler.
 
 
Benim tesadüfen keşfettiğim ve yazılarından çok keyif aldığım bir blog var. https://mushaboom8.com Böyle okudukça keyfimin yerini geldiği bir tarzı var. Bu kitabı onun sayesinde keşfettim. Yeni bloğa geçişi sırasında hayatına çok iyi geldiğine dair bir post yazmıştı. Ben de şuan yeni adresime geçme heyecanı içinde iken, hemen gittim, aldım.
 
Ayşe Birsel, hayat tasarlamayı tipik bir mimar gibi düşünerek uygulamayı öğretiyor. Benzetmeleri çok keyifli. Uygulamalara geçiş kısmına kadar kitabın tekniğini kavramak için okudum. Devamı ay sonuna kadar bitecek inşallah.
 
Şimdi ben yukarılara çıktım, kitapları ve filmleri saydım. Alla alla beş oldular mı ki, diye. Olmuşlar. Yazarken çabuk geçti. Umarım seçimlerimi izler ve okurken de böyle aksın gitsin zaman keyifle.
 
Şimdi ben ilk filmim Captain Fantastic'e başlıyorum. Kitap seçimim de ilk olarak Durek'ten yana gibi, bakalım. Hele bir gece olsun da...
 
Size de ilham olsun diye, her ay bu listeyi hazırlamaya çalışacağım. Sizin de önerileriniz olursa, beklerim.
 
Sevgiyle kalın.
:)
 
 
 
 
 
 


Hiç yorum yok:

Bunlar da ilginizi çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...