erteleme-mek

 
Bu aralar her yerde karşıma çıkan bir slogan var! "Harekete geç!"
Hiçbir şeyin tesadüf olmadığına inanan, lugatında "tesadüf" kelimesi yer almayan ben bunu görmezden gelemezdim. E mesajı alınca da uygulamamak olmaz. Nihayet geçtim bile!
 
 
 

 
Uzun zamandır ertelediğim o kadar çok şey var ki hayatımda. Biten sağlık sigortamı yenilemek, kan testi yaptırıp vücudumda eksik olduğunu hissettiğim vitaminler için destek almak, lazere başlamak, muhtara kaydımı yaptırmak, yogaya başlamak, İkea'ya gitmek, eve bir kaç yeşillik almak, organik pazara gitmek, sosyalleşmek, web sitemin kurulumu ile ilgilenmek vs vs...
 
Tüm bunlar aylardır sürekli aklımda ve beynimi o kadar meşgul ediyor ki...
Bir kitapta okumuştum. Küçük işleri erteleme sebebimiz; beynimizin onlarla meşgul olmasından hoşnut olmamızmış. Bunun sebebi de daha büyük adımları düşünmemek içinmiş. Yani büyük değişimlere ya da düşüncelere sıra gelmesin diye beynimizin bu küçük işlerle meşgul olmasını bilinç altı kendi seçiyormuş. Bu bilgiye de sahip olduktan sonra "HAREKETE GEÇ" mesajlarını hayata geçirmenin tam zamanı.
 
 
Ben işe bir liste yaparak başladım. Hatta bu işi keyfe dönüştürmek için kendime bir günlük tadında ajanda aldım. Ben bu konularda biraz süslüyüm. Ne zaman yeni bir adım atacaksam yeni defter ve kalem bile alıyorum. Bu beni motive ediyor. Siz de kendinizi motive edecek ne var ise onu bulun!
 
Benim gibi erteleme sizde de bir huy olduysa, hemen harekete geçin lütfen! Bir gün zamanımız olmayacak ve istediğimiz her şey elimizden uçup gidecek.
 
İşe benim gibi uzun bir liste yaparak başlayabilirsiniz. Ben aldığım haftalık sayfaları olan ajandada her hafta kendime 3 tane işi halletme sözü verdim. Ve bu 3 işi tamamladığımda kendime hediye almaya söz verdim.
 
İlk haftamın işlerini tamamlarsam, hediyem uzun süredir almak istediğim, Benjamin. Salonumda yeri bile hazır:)
 
Bu haftanın sonunda instagram hesabımda bir Benjamin görürseniz, bilin ki "başardım".
 
:)
Şimdilik işlerim çok büyük olmadığı için hediyem daha makul. Küçük adımlarla başlamak beni daha çok motive eder diye ben böyle bir plan yaptım. Ama daha büyük işlerimi halledince, kendime hediye tatil bile almayı düşünüyorum.
 
Kendinizi iyi hissetmediğiniz anlarda bir düşünün. Sebepsiz yere enerjiniz düşüyor, mutsuz oluyorsanız, bunun sebebi ertelediğiniz bu ufak tefek işlerin yükü, rahatsızlığı olabilir. İçten içe bizi yiyor bu işler aslında.
 
Haydi, hep birlikte şu "erteleme" işinden bir kurtulalım. Bu işler ille de yapılmak zorunda ise, onları böyle böyle keyifli hale getirelim.
 
Sizin de kendinizi motive etme yöntemleriniz var ise mail atabilir ya da yorum yazabilirsiniz.
 
Sevgiyle kalın.
:)

Hiç yorum yok:

Bunlar da ilginizi çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...